Thursday 10 March 2011

Si tanggang :Pendaratan Tidak Sempurna

Org kata hobi mancing ni buang masa…
Buang duit…
Buang umpan dan sebagainya….

Org kata kalau dh gila pancing sampai anak bini terabai…kalau bini dah terabai,mcm mana nak dapat anak….pk2 la der..hahahahaha..

Bagi aku…mancing ni memg buang duit…
mana taknya umpan saja pun dah macam belanja aku untuk  3 hari….ikan kat cni bukan calang2…kalau xde pizza ke KFC ke xmau nya dia makan….aku pn nk jumpa benda2 mcm 2 stahun skali je kot….sial punya ikan…

Ari minggu memg rutin aku  mancing….
nak2 plak bdk rumah aku memg gila mancing….dekat 10 joran dia kat rumah 2…nk banding ngan aku 10:1….hehehehehe…x terlawan beb.....
apa2 pun joran byk bukan penentu dpt ikan byk beb….prabih umpan byk memg ya….asyik aku je yg angkat ikan besar..ni dia…mad dien raja sembang….hahaha

Memg target aku minggu ni pari…. Kononnya untuk menjinakkan pari yang tidak pernah aku tumpaskan di sini (jambatan keteapi pulau indah) walaupun sudah lebih 10 kali mengunjunginya.
( pembetulan, x penah dapat sebenarnya..hahahaha...)
Berbekalkan umpan udang segar carrefour batu belah,aku kuatkan semangat untuk menerima sentapan Sang pari.

sedang bes aku duk layan rokok suria….(made in indon) dengan tidak disengajakan  joran aku tiba2 melengkung direntap keras si penghuni dasar….chewah…nasib baik joran x patah gua cakap lu…
aku apa lg…dengan gelabah  sambil rokok dimulut terus la menyentap joran ABU GARSia  made in vietnam ku….hahahaha.. Nak cari barang jepun x cukup bajet beb… 

Brader2 otai mancing kiri kanan dh jeling smacam je tgk aku… mana taknya, dekat berjam2 diorang tunggu, sampai2 je gua x sampai stengah jam beb, umpan dh mengena…
terbakar la otai2 joran pulau indah…hahaha..nak2 plak  dengan alunan bunyi drag yang merdu lagi mengasyikkan..kalau masuk muzik2 dh cnfirm2 duk tangga teratas beb… kalah lagu kekanda adinda nyanyian sapa ntah…. hahahaha….

Dalam hati aku ni kalau x sang pari, double strike…double strike biasa sgt terjadi kat aku tp kebanyakannya tertewas…..(x penah pun) hahahaha…
hampir setengah jam aku bertarung bagi mendaratkan ikan kejadah apa ntah….pecutan dia habaq hang,,,nak haram mendebarkan….knapa la aku slalu diuji oleh pecutan2 yang maha mega ni….hahahaha…..
Akhirnya si penghuni dasar  tewas jua di tangan ku….
Dengan bangga aku mengangkat hasil tangkapan ku…..aku di berikan tepukan gemuruh beserta gelak tawa yang membuatkan aku bertekad dalam hati“tobat…ni last aku mancing”…..

No comments:

Post a Comment